3 Eylül 2010 Cuma

FRANCHISING



“Franchising en geniş anlamı ile, başarılı bir markanın (lisansın) isim hakkının kullanılmasıdır. “ diye geçer pek çok yerde.

Tabi ben her zaman ki gibi kendi tanımlamalarımla yazarım. Literatür dilinde okuya okuya digital sözlük gibi hissediyorum sıklıkla kendimi. Neyse...

Franchising; elinizdeki işi pratik olarak modelleyerek, başkalarının para kazanacağı hale sokmaktır. Elinizde mükemmel olduğuna inandığınız hatta mükemmel olan bir ürün vardır.
Mükemmel ürün, düş kurucu tarafından geliştirilir. Uygulayan (ezberleyen aslında)  kesime ürün pazarlatır.

Hedef belirlenir ve kategorize edilir (yoğunlaşılır). Model (ürün/mükemmel ürün) insanların işine yarayacak ve en çok ihtiyaç hissettikleri, boşluk dolduran bir üründür. Yiyecek, içecek, emlak, giyim sektörü modeli oluşturan örneklerden olabilir. Starbucks, Mc Donald's, Levi's vs. vs. vs. Franchising de mükemmelliyetçilik ön plandadır. Ben buna göz boyama diyorum.

Model oluşturulduktan sonra, pazarlamaya geçilir. Modeli oluşturan ürün düşçüsü pazarlamayı da pazarlar.  Artık iş yavaş yavaş rayına oturmuştur. Sırada pazarlamak hatta ve hatta pazarlamayı da pazarlamak vardır. Ana kitleden önce, yani modelin sunulacağı müşteri kitlesinden önce,  bunu; o kitleye sunacak pazarlamacılar bütünü oluşturulur. İşin/ürünün/mükemmel ürünün eksiklikleri ya da fazlalıkları ele alınır. Buna göre pazarlayıcı kitlesinin ana kriterlerini belirlemek, kategorize etmek daha kolay olur.

Pazarın çok iyi kategorize edilmesi gerekir. Ana ihtiyaçlar, eksiklikler, çağın getirdiği teknoloji ile açığa çıkan insan gücü vb. Etkenler incelenir.

Ve tabi ki; ürün hazırlandıktan sonra, bir kimlik oluşturulur. Ürünün sahip olduğu kurum başta gelir. Tarz ve ürünle birlikte, kurumun sembolizasyonu gerçekleştirilir.

Stratejik Marka Analizi

-Trendler/Motivasyon ( Pazar Analizi)
-Karşılanmamış İhtiyaçlar ( İhtiyaçların karşılanması için gerekli faktörlerin eksikliğinin açığa çıkarılması çok önemlidir. Genel SWOT Analizi: Fırsatlar, Riskler, Zayıf ve Güçlü Yönler)
-Firma Analizi

Marka Kimliği

-Ürün
-Kurum
-Tarz
-Sembol

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder