1 Eylül 2010 Çarşamba

MARKALAŞMA VE MARKA KONUMLANDIRMA



Bir marka; doğumundan, hayata geçiş sürecine kadar pek çok karar vermek zorundadır. Markanın ana amacının yatırım oluşu, bir marka stratejisi yaratmayı da zorunlu kılar. Markayı piyasada ve tüketicinin gözünde lider bir konuma getirmek için yenilikçi ve stratejik bir düşünce tarzı yaratmak zorundasınızdır.

İyi bir marka konumlandırması yaratmak, markanın ve buna ilişkili olarak da firmanın başarısı için en önemli etmenlerdendir. Markayı konumlandırırken dikkat edilmesi gereken pek çok madde sıralayabilirsiniz. Ama her konuda olduğu gibi bu konuda da belli başlı ve temel maddeler var. Piyasaya sürdüğünüz markada; tüketicinin gözünde neyin, ne derece önemli olduğunun vurgulanmasından; ürüne ait en belirgin özellikleri açığa çıkaran mesajın oluşturulmasından tutun da, marka kimlik ve imajının yaratılmasına kadar gidin...

Marka konumlandırmasında ki ana amaç yani hedef; sürdürülebilir bir rekabetçi avantaj elde etmektir. Marka stratejisi ile şirket stratejisi arasındaki ilişkinin de çok yakın olduğunu vurgulamak gerekir. Firma/Şirket stratejisi; firma kültürü ya da üretim kapasitesinin yönetimi ve bu yönetim ile yaratılan avantajları kapsar. Marka stratejisi ise; şirketin hedef müşterilerinin kafasındaki firma imajının konumlandırılmasıyla ilgili,  firma stratejisinin bir parçasıdır. Bu konumlandırma müşteri algılamasının dinamiklerine dayanacaktır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder