31 Ağustos 2010 Salı

Pazarlama, geliştirme ve imalat süreci sonrasında bir ürünün değerlerinin halka anlatılması mıdır? Yoksa; pazarlama, ürünün icat edilmesi eylemi midir?

Çoğunluğun fikri her iki tanımlamanın da birbirinden bağımsız olamayacağı yönünde olmasına rağmen, sıklıkla çatışmıyor da değil.  Zaman değiştikçe, teknoloji geliştikçe , insanların doyum çıtaları genişlediği yada yükseldiği sürece,  hiç bir şeyin olmadığı gibi bu sektöründe gelişimi yada devamlılığı duraksamaz. Göz ardı edemeyeceğim bir şey daha var ki  o da ;  zihnin tüm bu gelişim ve değişim süreci içerisinde tembelleşip,  gelişim peşinde koşarken düşünmeyi ve yaratıcılığı unutuyor oluşu...

Pazarlama; geliştirilecek ürünün pazar araştırmasını yapar, AR-GE ve imalatın tasarımından sonra gerekli tanıtım ve satış stratejilerini belirleyerek ürünün nihai kullanıcı ile buluşmasını sağlar. Bir başka tanımlamayla pazarlama; ürününün reklam ve tanıtım platformu da denilebilir.

Godin 'in “P” leri bir parça daha anlaşılır hale getirebilir bu soruların yanıtını...

Production : Ürün
Pricing : Fiyat
Promotion : Promasyon
Positioning : Konumlandırma
Publicity : Bilinirlik
Packagign : Ambalaj
Pass-along : Kulaktan kulağa yayılma
Permission : İzin

Pazarlamanın 7 temelle açıklanmış listesi bn dur. Bu temel maddelere hakim olmak demek, taze taze piyasaya sürdüğünüz ürününüzü, insanların alması için nasıl ikna edeceğinize de hakim olmanız demektir. Bu maddelerden herhangi ikisinin birbiriyle çatışması, pazarlama mesajınızın anlam ve etkisini kaybetmesine neden olur.

Pazarlama üretimin kalitesini arttırması yönünde zorlayıcıdır ve bu da ürün adına kaliteli işler ortaya çıkmasını sağlar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder